
Vad?
Många av oss känner att arbetet med riskbedöming av kemilaborationer skulle kunna utvecklas. Det kan göras på många sätt och ett sätt är att låta eleverna göra riskbedömningar för att lära sig kemi. Hur det kan gå till får vi veta mer om under detta webbinarium. Det blir även tillfälle att utbyta erfarenheter kring andra sätt att arbeta med riskbedömning i undervisningen.
- Läs gärna Henriks artikel i förväg: Riskbedömning med elever.pdf (su.se)
- Följande dokument kommer att användas som exempel under gruppövningen:
Riskbedöming-Lab1 (515 Kb)
Riskbedömning-Lab2 (291 Kb)
Riskbedömning-Lab3 (74 Kb)
- Allmän information om riskbedömning i skolan hittar du på CheSSE-hemsidan: LÄNK Här finns även den här mallen
Riskbedömningsmall_CheSSE (127 Kb)
För vem?
Lärare i kemi/andra ämnen.
Upplägg för webbinariet
15.00 | Presentationsrunda | |
15.10 |
Intro om riskbedömning Förslag på hur man kan arbeta med riskbedömning i undervisningen (Henrik Engström, Bladins gymnasium, Malmö) |
|
15.50 |
Gruppvis diskussion om exempel på fördelning av arbetsuppgifter. |
|
16.10 | Uppsamling av gruppdiskussioner i helgrupp | |
16.30 | Sluttid för webbinariet |
Hur?
Digitalt, via en Zoomlänk, som skickas ut några timmar i förväg till alla som har anmält sig.
Programmet Zoom är gratis att ladda ner och det går på ett par minuter, men man kan delta i mötet utan att ladda ner programmet, via webbläsaren.
Anmälan och frågor
Om du vill delta, maila jenny.olander@krc.su.se